Vakantieparadijs geopend voor virtuele geliefden

KIJK-redactie

02 september 2010 10:00

De stad Atami is een vakantieoord voor mannen met een virtuele vriendin. Op romantische locaties kunnen zij hun geliefde zien via augmented reality.

Atami is de eerste stad die zijn toeristische sector specifiek richt op mannen met een virtuele vriendin. De mannen vinden op dertien locaties een barcode waarmee ze via augmented reality met hun denkbeeldige partner op de foto kunnen gaan. De meisjes dragen voor deze gelegenheid luchtige zomerkledij.

En het gaat nog verder. Het lokale Ohnoyahotel biedt zelfs kamers aan voor de koppels. In deze kamers, ingericht voor twee personen, zien de mannen hun vriendin in een flaterende kimono.

De stad springt hiermee in op de rage rond het Nintendo DS-spel Love plus. Deze game, die alleen in Japan is uitgebracht, speelt zich af op een middelbare school. Het doel van de speler is om zijn virtuele vriendin tevreden te houden. Geeft hij haar te weinig aandacht, dan zeurt ze. Wilt hij met haar op vakantie, dan vraagt hij dat eerst netjes. Deze uitdaging maakt Love plus anders dan de traditionele datinggames, waarbij het vooral om het veroveren van een meisje ging.

De inwoners van Atami, dat 100 kilometer ten zuidwesten van Tokyo ligt, waren eerst skeptisch over het idee om hun stad aantrekkelijk te maken voor mannen met virtuele vriendinnen. Ze vonden het onder andere immoreel dat de mannen in het hotel de nacht konden doorbrengen met een middelbareschoolmeisje. Maar de economische impact van het project haalde de inwoners over. Daarnaast verzekerenden de makers van Love plus dat er geen seksuele inhoud in het spel zit.

Sinds de opening van het vakantieparadijs op 10 juli hebben al meer dan tweeduizend mannen de stad bezocht. Tweehonderd van hen boekten ook een nachtje in het Ohnoyahotel. Sommige mannen komen van erg ver voor de ervaring; er zijn er zelfs die afreisden uit Zuid-Korea of Taiwan.

De Trailer van LovePlus:

Bronnen: AFP, via PhysOrg.com, www.pickgadget.com

Beeld: AFP/ANP

Meest gelezen